لودینگ

سنگ تراورتن محلات

یکی از شناخته شده ترین سنگ های تراورتن در کشور، تراورتن محلات است. بیش از 60 درصد سنگ های تراورتن استخراجی در کشور، از معادن محلات بوده و همین مسئله موجب نفوذ این برند در بازار سنگ ساختمانی ایران گردیده است. سنگ تراورتن محلات مشخصات فنی و کیفی مختص منطقه خود را دارد و با سایر سنگ های تراورتن مناطق کشور تا حدودی متفاوت است. به همین دلیل اکثر خریداران صادراتی، به دنبال خرید کوپ تراورتن استخراجی معادن این شهرستان هستند.

سنگ تراورتن محلات

بهترین سنگ های تراورتن محلات

در این بخش به معرفی مطرح ترین سنگ های تراورتن استخراج شده معادن محلات خواهیم پرداخت که به شرح زیر میباشند:

  • تراورتن عباس آباد: جز بهترین تراورتن سفید در ایران به شمار می آید. علاوه بر زمینه رنگ سفید، تعدادی از سورت های آن دارای رنگ کرم نیز می باشد. از برندهای مطرح آن نیز می توان به دنده گاوی و موج کبریتی اشاره کرد.
  • تراورتن حاجی آباد: یکی از مشهورترین سنگ های تراورتن کرم در ایران است. معادن سنگ حاجی آباد قابلیت استخراج ماهیانه بیش از 70 هزار تن سنگ خام دارند. مهمترین مشخصه آن، تراکم بالا و استخوانی بودن است.
  • تراورتن دره بخاری: مشابه سنگ عباس آباد بعضی از سورت های آن دارای زمینه رنگ سفید است اما عمده آن کرم و کرم روشن است.
  • تراورتن آتشکوه:
  • تراورتن آبگرم: عمدتا در بازار این سنگ را با برند تراورتن آبگرم سالاری می شناسند ولی معادن فعال دیگری نیز در بازار وجود دارد که یکی از شناخته شده ترین آنها محمدی راد است. از نظر زمینه رنگ این تراورتن دارای رنگ کرم، کرم زیتونی و کرم روشن و یک سورت هم دارد که تا حدودی دارای زمینه رنگ ابروبادی است.
تراورتن عباس آباد محلات

قیمت خرید تراورتن محلات

عمده کاربرد سنگ های محلات در نما ساختمان است و به همین دلیل آنرا با برند سنگ نما محلات نیز در بازار معرفی می کنند. قبل از اینکه به بررسی قیمت سنگ محلات بپردازیم لازم است یک سری خصوصیت مشترک در بین سنگ های استخراجی معادن این شهرستان عنوان کنیم که عبارت اند از:

  • تمامی آن ها قابلیت فرآوری به صورت موجدار و بیموج را دارند.
  • اکثر آنها سورتهای با زمینه رنگ سفید و روشن دارند.
  • تمامی آن ها از تراکم بالایی برخوردارند.

آنچه بر اختلاف قیمتی تاثیرگذار است را می توان به پارامترهایی از قبیل رنگ، سورت، صخامت، بیموج و موجدار بودن و کیفیت فرآوری آن اشاره کرد.

کاربرد سنگهای محلات در ساختمان

دسته شناخته شده سنگ های محلات در بازار، سنگ تراورتن است و کاربری اصلی این سنگ نیز در نمای بیرونی ساختمان تعریف شده است. سنگ های تارورتن محلات از زمینه رنگ سفید تا کرم بژ را شامل می شوند و به صورت موجدار و بیموج تولید می شوند.

در حال حاضر چند سالی است که برش بیموج بورس است و از آن نیز در طراحی نماهای یکدست با سنگ تراورتن و نماهای ترکیبی با آجر مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربری های دیگر آن نیز می توان به اجرای نماهای رومی و کلاسیک اشاره کرد.

نتیجه گیری

سنگ های تراورتنی که از معادن محلات استخراج میشوند جز بهترین سنگ های تراورتن در بازار به شمار می آیند. تراکم بالا، مقاوم بودن در برابر شرایط آب و هوایی و ماندگاری و دوام رنگ و کیفیت تراورتن های معادن این منطقه موجب شده تا حجم بالایی از درخواست های خرید، مربوط به سنگ های محلات باشد. سنگبری اعتماد واقع در شهرک صنعتی رضوانشهر اصفهان، آمادکی دارد خدمات خود را به صورت مستقیم به شما خریداران ارائه دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس

تلفن
09132892900
آدرس
اصفهان-تیران-شهرک صنعتی رضوانشهر-خیابان سوم غربی-سنگبری اعتماد
ایمیل
etemadstone@gmail.com
تماس با ما