لودینگ

مشخصات سنگ تراورتن خوب

سنگ های ساختمانی از تنوع بالایی برخوردار هستند و یکی از محبوب ترین آنها، سنگ های تراورتن نان دارد و با توجه به نوع کاربری آن ها در نمای بیرونی ساختمان منجر شده تا حجم تقاضا برای خرید آن ها بالا و همچنین با توجه به تنوع بالا معادن تراورتن در ایران،انتخاب سنگ تراورتن خوب و مناسب نیز خود یک چالش اساسی است و در این بخش قصد داریم تا به معرفی و بررسی مشخصات یک سنگ تراورتن با کیفیت بپردازیم،پس تا انتها با ما همراه باشید.

سنگ تراورتن خوب

خصوصیات مربوط به سنگ تراورتن خوب

همانطور که اشاره کردیم،سنگ تراورتن در تمامی بخش های ساختمان کاربری داشته که در این بین می توان به کف،راه پله،بدنه،نمای بیرون و نمای داخلی ساختمان و … اشاره کرد. حال خصوصیات مشترک در اکثر تراورتن های خوب و مناسب عبارت اند از: داشتن تراکم بالا،مستحکم و با دوام بودن،ساب پذیری بالا،عدم زدن شوره،ماندگاری و دوام بالا است. البته شایان ذکر است که در بسیاری از شهرهای ایران سبک معماری نما کاملا در حال ترکیبی شدن است و طرح های متنوعی را مشاهده کرده ایم که در آن از ترکیب چند متریال برای نما استفاده شده که در این بین می توان به کاربری سنگ های تراورتن با آجر نسوز به عنوان یک نمونه اشاره کرد و سازگاری و همخوانی داشتن با متریال های دیگر را نیز می توان به عنوان یک پارامتر انتخاب سنگ تراورتن خوب در نظر گرفت.

تراورتن از بافتی رسوبی برخوردار است و بر روی سطح آن حفره هایی قرار گرفته که هم یک مزیت است و هم از آن به عنوان یک عیب نام برده می شود. وجود حفره بر روی سطح آن موجب شده تا نیاز به استفاده از مواد شیمیایی جهت پر کردن آن باشد و همچنین حفره ها باعث می شود تا چسبندگی آن به ملات افزایشی و وموجب راجتی کار کردن آن در اراتفاعات شود.

از جمله سنگ های تراورتن مناسب از نظر کیفی و استاندارد در بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارت اند از:

  • تراورتن عباس آباد: از آن به عنوان بهترین تراورتن سفید نام برده می شود که معادن آن در محلات و عمده تولید و فرآوری آن نیز در اصفهان صورت می گیرد و به همین دلیل در بسیاری از منابع از آن با عنوان تراورتن عباس آباد اصفهان نیز نام برده شده است. علاوه بر زمینه رنگ سفید، دارای رنگ کرم نیز است و هر آنچه زمینه رنگ آن مایل به سفید باشد به نسبت قیمت آن نیز بالاتر است.
  • تراورتن حاجی آباد: دارای زمینه رنگ کرم و کرم بژ است و نسبت به سایر سنگ های تراورتن از کمترین حفره برخوردار بوده و تراکم بالا آن موجب شده تا ساب پذیری و صیقل خوبی نیز داشته باشد.
  • تراورتن کرم عسلی یزد: عمدتا از این مدل تراورتن در بازار با نام تراورتن های کرم شمش نیز نام برده می شود. زیرا تراکم بالا و استحکامی که سنگ های معادن یزد دارند منجر شده تا به نسبت از سلامت خوبی نیز برخوردار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس

تلفن
09132892900
آدرس
اصفهان-تیران-شهرک صنعتی رضوانشهر-خیابان سوم غربی-سنگبری اعتماد
ایمیل
etemadstone@gmail.com
تماس با ما